Alleen?!

11 januari 2016 - Byron Bay, Australië

Oké Newcastle was niet echt een succes. Ik kwam zaterdag in het begin van de avond aan. Ik dacht alleen verder te gaan reizen maar toevallig zat Lieke (meisje uit de groep van het begin) ook in dat hostel. Nog steeds niet alleen maar wel gezellig. Zaterdag avond waren we op tijd naar bed gegaan om de volgende dag lekker uitgerust Newcastle te gaan verkennen. Zo waren we op weg naar Bogey Hole (zwembad in de rotsen) en Susan Gilmore beach. De lucht zag er al niet veel belovend uit maar dat hield ons niet tegen. Vlak voordat we bij Bogey Hole aan kwamen zagen we hekken staan maar daarop Bogey Hole closed, DANGER. Dat was balen.. Met opgeheven hoofd gingen we verder lopen naar Susan Gilmore beach maar we werden tegen gehouden door een behoorlijke regenbui. Het ging zo te keer dat we uiteindelijk besloten om terug te gaan naar het hostel. Later op de dag probeerde we nog een keer naar buiten te gaan. Deze keer naar het centrum dat bestaat uit maar liefst twee winkelstraten. En ja hoor, het is zondag dus alles was gesloten. Maandag probeerde we het nog een keer maar ook op maandag was de helft nog dicht. Dan maar op naar de toren waar je over heel Newcastle uit kunt kijken. Eenmaal daar aangekomen (ja je raad het al) bleek de toren ook gesloten te zijn ivm het slechte weer. Na drie dagen regen te hebben gehad in Newcastle en op een kamer met alleen maar Aziaten te hebben gezeten besloot ik om verder te gaan naar Port Macquarie en dit maal echt alleen.

Na ongeveer 4 uur in de Greyhound bus te hebben gezeten met een gezellig Nederlands koppel voor me kwam ik aan in Port Macquarie. Daar stond een busje klaar die mij en nog wat andere naar het hostel bracht. Het hostel zag er zo gaaf uit. Alles was buiten behalve je slaapkamer, badkamer en keuken. De rest had alleen een dak. Overal hingen of stonden surfborden, palmbomen, hangmatten etc. Het gaf een heel relaxed gevoel totdat ik mijn kamer binnen kwam. Ik had een vier persoonskamer die bestond uit een oma tussen de 60 en 70 jaar die alleen maar scheten liet en uit een moeder van 54 die met haar dochter van 26 samen in een bed sliep. Oh god, waar ben ik beland.. Nu lach ik hard op, maar op dat moment was ik niet meer zo zeker meer van mijn zaakjes.

Na wat boodschappen te hebben gehaald ging ik maar op zoek naar nieuwe vrienden voor een paar dagen. Zo leerde ik May kennen, een gezellige Nederlandse meid. We besloten om de volgende dag samen een fiets te huren en Port Macquarie te gaan verkennen. We gingen langs de kust richting the lighthouse fietsen wat enkel 9 km was. Hierbij hadden we alleen wel de bergen onderschat. Wat dat betreft fiets ik liever in Nederland 9 km. Daarna waren we door gefietst naar het Koala Hospital. Hier worden koalas opgevangen die een verkeersongeval, bosbrand of wat anders mee hebben gemaakt. Een beetje treurig maar wel mooi om te zien. Op onze weg terug fietsen we door een Creek terug waar we meer dan 300 vleermuizen hadden gespot. Niet echt mijn favoriete plek maar wel cool om (1x) te zien!

Na 3 dagen wilde ik eigenlijk door naar een nieuwe plek maar helaas de Greyhound bus had geen plek meer voor mij en moest drie dagen wachten voordat er weer plek was. Ach dan maar drie dagen bij boeken want het is hier toch best leuk. Zo ben ik nog een ochtend gaan surfen. Om 05.45 lagen we op de planken in het water de zonsopgang te bekijken. Mm, een moment van geluk gierde door mijn lichaam. Daarna nog een paar keer op de plank mogen staan wat zoveel energie geeft! Surfen is zo cool! Toen ik terug kwam in het hostel dacht de oude vrouw daar iets anders over aangezien mijn wekker om 04.45 stond en zij niet meer kon slapen. Tja, dan moet je voor een individuele kamer gaan. Het mooiste is dat een andere vrouw van onze kamer de volgende dag ging surfen en dus de wekker weer zo vroeg ging (hahaha).

Ik vond het helemaal geen probleem om langer te blijven want Port Macquarie was echt heel relaxed. Eindelijk klaarde het weer weer een beetje op en ben ik aan het zwembad een nieuw plan gaan maken tot en met de 22ste want dan vlieg ik naar Nieuw Zeeland. Ik ben maar vast vooruit gaan boeken aangezien ik anders overal vast kom te zitten met die oh zo fijne Greyhound bus.

Zaterdag nacht heb ik 6,5 uur in de bus gezeten om mijn volgende dagen door te brengen in Byron Bay. Het staat bekend om surfen, uitgaan, hippies oftewel gewoon een chille plek. Gisteren ben ik samen met Susi (een duits meisje) gaan wandelen en zo kwamen we op het oosterlijkste stukje van Australië. Foto's kun je wederom vinden in het foto album. Even later kwam ik terug in het hostel en zag ik Jip (een meisje van de groepsreis) en we blijven hier toevallig even lang. Ik kreeg net een bericht van haar dat ook Hannah en Astrid in hetzelfde hostel als wij verblijven. Ook dat zijn meiden van groepsreis. Mensen die alleen op reis gaan zeggen altijd al: je bent niet alleen en dat is echt zo!

Nou, ik denk dat er weer een mooi stukje opstaat nu dus ik duik nog even de zee in. Liefs Debbie
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    11 januari 2016
    Geweldig schatje, fijn dat je toch weer steeds iemand van de groep tegen komt! Dan weet ik toch dat je niet helemaal only the lonely bent....Ga nu je foto's bekijken.
  2. Coby en de rest:
    11 januari 2016
    Leuk om te lezen en inderdaad je bent nooit alleen.al veel gezien en meegemaakt op naar het volgende avontuur.

Gr uit herpen
  3. Antoinette:
    11 januari 2016
    Leuk Debson om weer wat van je te lezen, soms heb je er van die dagen bij en mensen bij dat het net even wat anders gaat dan je zou willen, maar je bent een leuke spontane en optimistische meid, dus voorruit met de geit hahahaha, en goed dat je bepaalde dingen toch vastlegt, zodat je niet onnodig op een plek verblijft terwijl je eigenlijk verder wil trekken,en leuk dat je toch steeds weer mensen tegenkomt die je al een beetje kent, maar ik weet ook zeker dat als je in jou avontuur toch een x alleen zult zijn dat jij je toch wel vermaakt, want zoals ik je ken die sprankelende en wereldrondtrekkende mooie jonge vrouw die dol op avontuur,en graag de wereld rondtrekt om mooie plekken te bewonderen en leuke dingen te beleven, wat dat betreft had je mijn dochter kunnen zijn want ik doe ook niets liever dan de wereld door kruisen en heb nog een grote lijst van landen die als ik maar lang genoeg mag leven ga bezoeken. Ik wens je nog heeeel erg veeeeel plezier lieve schat in jou zoektocht naar heel veel mooie plekjes op de wereld. dikke xxxx en knuffels van mij Netje
  4. Simone van Dongen:
    Hey Lieve Debs,

Klinkt allemaal super!
    Lekker blijven surfen en ons op de hoogte houden he:)
    XX
  5. Papa:
    11 januari 2016
    Mooi Debbie om je verhaal te lezen , heb het allemaal gehoord via skype maar kan je avontuur nu weer terug lezen en dat is top .
    Ons klein meiske neemt grote stappen in haar leven , en van dit avontuur zul jij nog sterker in het leven staan ......heel knap van je xxx
  6. Esther:
    12 januari 2016
    Hey Deb,

Leuk om je te volgen op deze site! Super wat je allemaal doet en het positive eruit haalt. Een echt avontuur dat je volgt.

Heel veel plezier!!

Xxx Esther
  7. Andrej:
    12 januari 2016
    Hey deb!
    Wat een tof verhaal! leuk he, zo ´alleen´ en ver op reis gaan!
    Mooiste wat er is! geniet er nog van en heeeeeeeel veeeeeel plezier daaro!
    xx
    Andrej
  8. Jacq:
    14 januari 2016
    Hey meissie, net als iedereen al schrijft is het super leuk om jou verhalen te lezen. Zeker met die mooie foto's erbij kunnen we ons dan goed voorstellen dat het goed toeven is daar. ( of af en toe met teveel regen ofzo )
    Maar vooral ook voor jou is dit over een jaar en verder een mooie herbelevenis van jou reis. Dus keep on writing once in a while. Voor nu geniet ervan en kus, Jacqueline