Laatste week van 2015

2 januari 2016 - Cheltenham, Australië

Jeej we zitten weer met zijn alle in het nieuwe jaar. Nog de beste wensen voor jullie allemaal! 2015 was een jaar vol liefde, uitdagingen en kansen die ik allemaal aan heb mogen pakken. Gaan reizen is daar een van en ik kan nu al zeggen dat ik daar absoluut geen spijt van heb.

De laatste week van 2015 ben ik druk geweest en waarmee? Kerst vieren op het strand met een barbecue en vele Nederlanders bijvoorbeeld. Ze kennen geen tweede kerstdag, hier noemen ze het boxing day. Op boxing day ben ik samen met wat anderen naar een paardenrace gaan kijken. Jeetje wat een poppenkast is dat maar het was wel leuk om een keer gezien te hebben. Ik heb een gokje gewaagd maar helaas verloren. Het maakt de ronde wel een stuk spannender om naar te kijken maar ik heb het bij een rondje gokken gehouden gelukkig :).

Na de kerstdagen ben ik naar Coogee vertrokken. Dat ligt ongeveer 2,5 kilometer onder Bondi beach wat een van de beroemdste stranden van de wereld is. Daar dacht ik even een weekje te gaan relaxen op het strand en een nieuw plan te maken, maar dat liep iets anders. Er was nog zoveel anders te doen zoals de Bondi to Coogee walk, the figure 8 pools, nieuwjaar natuurlijk en de nieuwjaarsduik. (Foto's hiervan kun je vinden in het foto album!!)

Oud op nieuw nam al meteen een hele dag in beslag. De wekker ging om 6 uur en om 06.45 zat ik in de bus onderweg naar de stad om een van de beste plekken te bemachtigen voor de grootste vuurwerkshow ter wereld. 07.45 kwam ik aan en jeetje er was al een gigantische rij?! Dat word dan maar aansluiten en wachten totdat het terrein open gaat. 10.00 uur ging het terrein dan eindelijk open en de rij achter ons was zoveel langer geworden. Eigenlijk is het niet normaal om 16 uur te wachten in de brandende zon om wat vuurwerk te zien toch? Maar goed, al met al was het een gezellige dag met natuurlijk een fantastische afsluiter. De vuurwerkshow was super! Na 12 minuten stopten het geknal in de lucht en het was afgelopen. Vol verbazing keken we elkaar aan. Hebben we nu 16 uur gewacht om 12 minuten vuurwerk te zien? Ja, en het was de moeite waard maar opnieuw zal ik het niet doen haha.

1 januari ben ik goed begonnen met 250 andere Nederlanders. We hebben een nieuwjaarsduik genomen op Bondi beach met natuurlijk unox mutsen op. Daarna hebben we met zijn alle kroketten, kaassouflé’s, oliebollen en frikadellen gegeten. Wie had dat nou gedacht aan de andere kant van de wereld? Later op de dag heb ik mijn tas weer ingepakt. Ik heb alles gedaan wat ik in Sydney wilden doen dus het word tijd voor een nieuwe plek. Op dit moment zit ik in de trein naar Newcastle (4 uur reizen) waar ik de komende drie dagen aan het strand ga verblijven. Daarna ga ik weer verder omhoog maar waarheen is nog een raadsel. Dat lezen jullie later weer!

Mijn reis alleen is voor mijn gevoel nu pas echt begonnen. Uit de stad weg van de groep. Vele zitten nog in Sydney en we hebben veel dingen samen gedaan. Nu ga ik alleen verder op avontuur! Maak er allemaal een mooi jaar van daar. Dat doe ik ook! Liefs Debbie

1. Mama:
    2 januari 2016
    wat heerlijk om je reisverhaal weer te kunnen lezen! Ik ben blij om te zien (en te lezen) dat je het zo naar je zin hebt.
    Maar goed dat je die keuze hebt gemaakt schatje!! Het ziet er ook allemaal zo prachtig uit. En dat zwembad bij Bond Beach.....Daar wil ik ook wel heen wauwie
    Ik verheug me weer op jouw volgende avonturen xxxx
  2. Papa:
    2 januari 2016
    Ja Debbie fijn om weer een mooi verhaal van je te lezen , en wat een prachtige foto"s allemaal zeg nie normaal .
    Dus de unox mutsen gaan de hele wereld over ha ha grappig ,succes verder meiske en indd fotograaf later zou zomaar kunnen gr xxx
  3. Antoinette:
    2 januari 2016
    Oh Debbie wat ben je al op geweldige plekjes geweest, en mooie gebeurtenissen meegemaakt, ik vind het zo leuk om zo een beetje van je mee te mogen genieten van jou wereldreis, ik wou dat ik dit ook had gedaan toen ik nog 20 was hahahaha, nog heel veel plezier lieve schat en hopelijk lezen we weer snel van je nieuwe avonturen xxxx
  4. Prins:
    3 januari 2016
    Debster !!
    Te gek man, je verhalen te lezen !
    Facking vet dat je ,je eigen plan trekt.
    Echt weer iets voor jou met die unox mutsen ! Haha
    Veel plezier in Newcastel! Mooie verhalen over gehoord, vriend van me heeft daar gestudeerd .
    Have funn !!

Groetjes van Prinske