Nieuw avontuur, NZ

22 januari 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Byron Bay, ja daar was ik gebleven. Het was een plek met een fijne sfeer om zich heen. Er waren veel verschillende winkeltjes. Zo kun je denken aan gewoon normale kleding, kruiden winkels, hippie winkels, surf winkels etc. De winkel die me het meeste is bij gebleven is de rainbow shop. Hier kon je alleen maar spullen kopen met alle kleuren van de regenboog daarin. Byron is ook een goede plaats om op stap te gaan. Zo ben ik een avond met mijn kamergenote Robyn uit Melbourne op pad geweest. Het was een gezellige avond en op de terug weg naar ons hostel besloten we om onze slaapzak en een kussentje te pakken en op het strand te gaan slapen. Die sterren.. Wauw, ik heb er geen woorden voor. Ik weet niet of het door de borreltjes kwam maar er waren er echt duizenden. Rond 05.00 uur kwam de zon al rustig omhoog. Wat een nacht en dat op het oosterlijkste punt van Australië. Dat blijft een mooie herinnering met een lach. De dag erna ben ik nog lekker op het strand gaan liggen om aan mijn kleurtje te werken. Dat mocht wel een keer na een maand tijd. Toen ik eind van de middag terug kwam lag Robyn nog steeds op bed met een kater. Haha zal het dan toch de leeftijd zijn?

De laatste dag in Byron ben ik met een dag tour (happy coach) naar Nimbin geweest. Dit is een klein hippie dorpje wat verder landinwaarts. Het waren twee straten vol met winkels waar je alle informatie van drugs kunt halen en de materialen. Drugs zelf niet. Daarnaast waren er veel art gallery’s en wat hippie winkels. De sfeer kwam niet helemaal op me over zoals ik had verwacht. Het was best toeristisch en dat maakt het naar mijn mening iets minder. Zo vroegen ook wat oude en aparte locals op straat: happy cookies, happy cookies? Do you want mushrooms?? Mm dit was een beetje apart. Even later liep ik samen met twee andere meiden een art gallery binnen waar een aboriginal op ons af kwam om ons te woord te staan. Ze gaf ons mooie uitspraken over het leven. Dat we terug naar de basis moeten gaan wat bestaat uit liefde, dansen en leven en niet als een robot in een stad zitten en iedere week maar weer hetzelfde doen. Tja dat denk ik ook maar in onze maatschappij werkt het helaas niet meer zo..

Na 4 dagen in Byron te zijn geweest werd het tijd voor een nieuwe plek. Surfers Paradise! Een stad aan zee wat mij een Amerikaans gevoel gaf. Niet dat ik ooit in Amerika ben geweest maar toch. Hoge gebouwen aan een uitgestrekte kustlijn. Je loopt zo de stad in en tegelijkertijd voel je ook de rust van het strand. Hier heb ik samen met twee Engelsen en een Nederlands meisje een auto gehuurd om naar het Tamborine Park wat achter ons lag te gaan. Zo zijn we naar de glowworms cave gegaan. Hier lichten wormen op wanneer het donker is en het ziet eruit als de sterrenhemel. Heel mooi! Helaas is het niet toegestaan om foto's te maken en lichten zijn ten strengste verboden want zodra ze licht zien gaat hun zogenaamde lampje uit. Ik had mijn oplader met daarin een zaklamp bij. Met een makkelijke druk op de knop staat hij aan. Eenmaal in de donkere grot tikt Roos op mijn schouder en zegt dat heel mijn tas oplicht. Oh nee, oepsie.. Uitzetten ging niet want dan zou het licht alleen maar feller worden. Toen maar besloten om een kwartier mijn arm achterop mijn tas te houden. Heb ik weer, maar het nam niks weg van hoe mooi het was. Even later reden we door om op zoek te gaan naar de natural bridge. Dit was moeilijker dan we dachten zonder GPS hoog in de bergen. Na heel wat uurtjes rond te hebben gereden besloten we om terug te gaan naar de stad. De volgende dag leerde ik Eline kennen. Een leuke dame uit Nederland. Die avond waren we met wat andere op stap geweest. Eigenlijk is het toch raar dat je met Nederlanders meteen klikt? Eline had een auto en we besloten om de natural bridge (nog een keer) te gaan zoeken. We hadden ons voorbereid op een goede hike. Na 2,5 uur door een fantastisch landschap te hebben gereden kwamen we aan bij de parkeerplaats en daar begon onze hike. Na 10 minuten lopen waren we er al. Wat een hike zeg! Lachend en wel hebben we wat foto's van de natural bridge genomen en zijn daarna nog maar wat rond gaan rijden.

De volgende dag besloot ik om door te gaan naar Brisbane. Eline had nog geen plan dus zo zaten we gezellig in de auto onderweg naar de volgende stad. Na twee dagen kwam Evelyn ook en waren we weer herenigd. We zijn samen naar de film geweest. De bioscoop heet “Moonlinght Cinema” en op je zitzak lig je buiten onder de sterrenhemel naar een groot scherm te kijken. Heerlijk! Hier droomde ik altijd al van en nu mocht het dan uiteindelijk. De dag erna zijn we naar Moreton Island geweest. Ik noem het verbogen paradijs. Het is waanzinnig mooi en in verhouding maar zo weinig toeristen. Het is het derde grootste zand eiland ter wereld. Zo gingen we met een 4 Wheel Drive crossen door de zandpaden op weg naar “The Desert” om te duin surfen. Super vette ervaring en een filmpje kun je terug vinden bij video's. Voordat we aan onze snorkel tocht begonnen tussen een gezonken schip door hadden we eerst even lekker wat gegeten en gezwommen. Alleen op paradijs.. Daarna zijn we nog een uur wezen snorkelen om een wrak heen. Zoveel verschillende soorten vissen met zulke mooie kleuren. Ik was volop aan het genieten totdat de tour guide SHARK SHARK riep. OMG HELP! Was het eerste wat ik dacht maar iedereen zwom er naar toe. Ik snapte er niks dus werd nieuwsgierig en ging zelf toch ook maar even kijken. Het was een Wobbegong Shark en hij lag stil en rustig op de bodem te chillen. Na even gekeken te hebben besloot ik om toch maar weer verder te gaan. Met een beetje angst voor wat er nog meer zou kunnen komen. Gelukkig waren het alleen maar lieve kleine visjes en het uur was voorbij. Met een lekker biertje terug op de boot was het een hele geslaagde dag!

Een week geleden had ik op de Dutchies in Australië Facebook een post gezet of iemand hetzelfde plan deelde als ik heb. Dat plan is om na Nieuw Zeeland een paar weken met een camper van Brisbane tot Cairns wil reizen. Ik kreeg verschillende reacties en een daarvan was van Lysanne. Ze zag het wel zitten en zo gingen we even Skype om elkaar te leren kennen en elkaars ideeën/plannen uit te wisselen. Lysanne komt uit Oss en studeert in Nijmegen. We wonen super dichtbij elkaar en kennen redelijk wat dezelfde mensen. Zo is ze vroeger altijd op vakantie geweest met een van mijn beste vriendinnen. De wereld is zo klein! Na wat research hebben we een camper voor drie weken geboekt en wat gave activiteiten voor als ik terug kom uit Nieuw Zeeland. Op dit moment zit ik in het vliegtuig onderweg naar een nieuw avontuur. Het voelt zo raar. Het is een avontuur in een avontuur?! Leuk!

Ps. Ik ben ondertussen geland! ;)

1. Jacq:
    22 januari 2016
    Hey Debbie, spannend op een nieuw eiland down under. En weer een leuk verhaal in de mail!! Volgens mij heb je na de zes weken echt de reischills nu in je bloed. De maori's zijn aan de beurt. Ga heerlijk genieten van je avontuur in jouw avontuur. Liefs Jacq x
  2. Coby en de rest:
    22 januari 2016
    Hoi debbie, ik heb je verhaal gelezen, kei leuk en wat heb je al veel gedaan en gezien, op naar het volgende avontuur.heel veel plezier gr Rob en Coby
  3. Simone van Dongen:
    Hey lieve Debs

Ohhhh wat geniet jij zeg.. Ik krijg zelf al heimwee naar m'n tijd in Cambodja! Gaaf dat je Lisanne hebt leren kennen.
    Haha de beste mensen komen toch uit Oss he;)
    Xx
  4. Lisa:
    22 januari 2016
    Wat een leuk verhaal debs, en wat fijn om te horen dat je zo geniet! Natuurlijk super leuk dat je lysanne hebt leren keenen en het is echt een leuke meid! Geniet ervan mop xx
  5. Mama:
    22 januari 2016
    Hee lieverdje wat een belevenisSen toch allemaal! En wat heb je toch nog geweldige avonturen voor de boeg daar in Nieuw Zeeland!!! Even een gat boren in de grond en ik ben bij je.. dan lijkt het net alsof je wat dichterbij bent haha ..Heb trouwens weer heerlijk van je reisverslag genoten meiske, ga zo door.... xxx Have Fun xxx Love you xxx
  6. Papa:
    23 januari 2016
    Ha die Debbie

Het lijkt wel of ik een boek aan het lezen ben , maar dan nog met mooie plaatjes erbij .
    Jeetje wat zie je veel mooie dingen daar en wat beleef je veel ,echt geweldig !!
    Nu de komende 40 dagen in het land van de kiwi , doe de groetjes aan mijn oom en tante ze wonen in Christchurch ha ha succes meid xxx