Birthday, work and go-kart day!

29 mei 2016 - Dowerin, Australië

Het is 00.00 wanneer mijn telefoon begint te rinkelen. Het is papa die belt op Skype. Ik neem op en daar gaan ze met zijn alle in koor ‘lang zal ze leven, lang ze leven, lang zal ze leven in de gloriaaaaaa’ we kennen hem allemaal. Wat een lieve familie heb ik dat ze op mijn tijd bellen en hun zangkunsten laten horen. Dankjewel lieve schatjes. Ja, het is mijn verjaardag en de eerste keer dat ze er niet bij zijn. Na even gezellig gekletst te hebben probeer ik weer in slaap te vallen maar ik ben klaar wakker en ook wat vriendinnen hebben aan de juiste tijd gedacht. Voor ik het weet wordt er op mijn deur gebonkt. Kim, Mike en Henk komen binnen en zijn al helemaal aangekleed. Shit, heb ik mijn wakker niet gehoord? Is het eerste wat me te binnen schiet totdat ook zij beginnen te zingen. Wat lief! Na een leuke kaart en wat cadeautjes is het tijd om op te staan en mijn eerste dag van mijn 21ste levensjaar in te gaan. We zijn op het werk de grote kratten met bundels aan het vol gooien. Nee Kim en ik hebben er niet zoveel zin in en zijn op een leuke manier aan het klagen. Ik kijk om me heen, naar de fabriek, de plantage en de zon die net op komt. Wat zijn we aan het zeuren? Ik ben gezond, ik leef, ik geniet en ben in Australië? Ik kijk naar de zon die prachtig op komt en ik lach met mezelf. Laat ik er maar weer een mooi jaar van maken. De kleuren van de lucht zijn paars, rood, oranje en geel. Het voelt als een cadeautje van moeder natuur. Danku! Voor de rest is het ook maar een gewone dag. Oh, ik heb trouwens van niemand drie kussen gehad. Wie kan er nou zeggen dat ze 21 is geworden en geen drie kussen heeft gehad? Ik haha!

Oh ik wil het liefst in bed blijven liggen. Er komt weer een storm aan en de jongens blijven ook thuis maar de meiden laten zien hoe het moet. Ik stap samen met Kim de auto in en we gaan ervoor!

Ik weet niet wat er is gebeurd maar mijn bed ligt zo lekker de laatste tijd. Kom op Deb, zeg ik tegen mezelf en daar gaan we weer. Het is pauze en ik ben op zoek naar mijn telefoon. Hij zit niet meer in mijn tas?! Ik loop naar de auto en ga op zoek. Hij is nergens maar hij kan toch ook niet ver weg zijn. Kim probeert me te bellen maar paar meter buiten de fabriek is geen bereik en hij gaat helaas niet over. De pauze is voorbij en ik sta weer achter de band. Verward en treurig zit ik te denken, te denken en te denken. Al mijn gave foto's van het afgelopen half jaar staan erop. Twee uur later is het pauze en ik ga weer op zoek. Uiteindelijk vind ik hem onder de auto vlak tegen de band aan in de blub. Omg, wat ben ik blij!! Eigenlijk stom hé? Om een telefoon? Maar ik kus hem toch met alle liefde die ik in me heb. ♥

Ik ga de werk verhalen laten voor wat ze zijn tenzij er iets gaafs gebeurd. Het is 15.30 en dat betekent weekend! De jongens zijn al weg Kim en ik zijn op weg naar de auto totdat onze baas vraagt of we vast de go karts uit willen proberen. Op de plantage heeft hij een kartbaan gemaakt en morgen hebben we een kartdag waar meerdere collega's op af komen voor een leuke dag. Hij zet hem aan en net voordat Kim weg wilt rijden meld hij nog even dat er geen remmen opzitten. Dit is een grapje zeker? Maar nee, dat is het niet.. Oh dit wordt lachen en daar gaat ze! Even later is het mijn beurt en daar zit ik weer met mijn big smile. Na wat rondjes gelachen en geoefend te hebben zijn we onderweg naar huis. Zullen we dit niet tegen de jongens zeggen en morgen gewoon kei hard gaan? Laten we dat doen! Wat zullen we vanavond eens gaan doen? Mike en Henk willen drankjes thuis doen en ja veel anders zit er ook niet op in het dorp. Ik doe mee! Het is half 10 en na wat leuke spelletjes zou je al niet meer hoeven te vragen wat links en rechts is. Er komen uiteindelijk nog wat collega's over maar ik hou het niet meer lang vol. Ik ben gesloopt!

Mm lekker om wat langer in mijn fijne bedje te mogen blijven liggen. En opstaan met het idee dat er een leuke kart dag op ons staat te wachten is ook niet verkeerd. We zijn op de kartbaan op de plantage waar de kart al klaar staat. Who wants to go first? Laat de jongens maar! Dan kunnen we ze zo laten verbazen. Even later komt een collega aan met ook een eigen kart. Daar komt een andere collega aan met een grote quad en even later komt er nog een andere met ook een kart en een kleine quad. Dit wordt lachen! Het is hier trouwens normaal om zulke dingen te hebben of in hun eigen bewoording ‘ah they are just toy's’. De andere kart gaat ook de baan op maar stopt vaak na de zoveel meter. Wat een ding is dat zeg! En na de kart 100 keer opnieuw aan proberen te zetten besloot Jack om hem maar terug in zijn ute te zetten. Laten we een wedstrijdje gaan doen met die andere dan. Iedereen mag twee rondes rijden waarvan de laatste getimet wordt. Ik ga als vierde en haal een tijd van 1.34. Oh op dit moment sta ik eerste maar er moeten er nog wat! Oeh het is best spannend aangezien iedereen lekker voorbij komt scheuren maar uiteindelijk heeft niemand een betere tijd neergezet en dus heb ik ze verslagen! Yeahh dat vind ik grappig haha. De barbecue gaat aan, hout wordt verzameld, bier komt tevoorschijn en de avond kan beginnen. We zitten lekker warm om het vuur met een biertje. Er worden verhalen verteld maar ik kijk even naar boven. Duizenden sterren laten zichzelf weer zien en ik geniet ervan. De warmte van het kampvuur laat me vergeten hoe fris het eigenlijk is buiten. We proosten en kletsen nog wat uurtjes door. Het was weer een mooie dag!

Oh vandaag ga ik lekker chillen. Dat is wat ik dacht.. Er moet nog boodschappen gedaan worden en het huis kan ook wel een beurt gebruiken. Kim en Mike gaan boodschappen doen en Henk en ik gaan door het huis heen. Het ziet er weer top uit en de boodschappen zijn ook weer in huis. Nu kan ik een andere poging tot chillen doen. Even later komt de baas binnen met een kruiwagen en wat spullen om de tuin een beurt te geven. Ja dat hoort er ook bij als je een eigen huis hebt en al snel stonden we met zijn alle in de tuin. Ik vind het wel grappig en andere niet echt. Het is 16.45 en het eten komt helaas niet vanzelf op tafel dus we gaan maar door. Na het eten heb ik nog maar een avond over om te chillen en die simpel opgevuld met een filmpje. Ik dacht echt toen ik hier net in het begin kwam dat ik mezelf behoorlijk zou gaan vervelen maar ze houden ons goed bezig en daar ben ik blij om want hier in de middle of nowhere verveel ik me absoluut niet!

1. Mama:
    6 juni 2016
    die Debbie toch he...........haha gewonnen van de mannen !!!! Goed gedaan meid xxx
    de baas houd jullie wel leuk bezig ;)
    Die kussen hou je allemaal tegoed van ons als je terug bent oke?
    love you moppie xxxxxxxxxx
  2. Prins:
    9 juni 2016
    Haha nice ,
    Debbie het scheur monster!