Dag lieve Boomer!

23 maart 2016 - Cairns, Australië

We staan weer veilig aan land en wel in Airlie Beach. Pff ik ben helemaal gebroken en na een boodschap besloten Lies en ik om voor een dutje bij het zwembad te gaan liggen. Mensen van onze tour lagen in het water te wachten tot de volleybal wedstrijd zou beginnen. Doen jullie mee? Oke! En daan ging ons dutje. In de avond hadden we een afterparty met de tour alleen we vonden er niet zoveel aan en besloten om terug naar Boomer te gaan. Onderweg kwamen we voorbij een andere kroeg en met een kleine glimp binnen en het eerste drankje gratis ging het daar helemaal los. Ach, waarom ook niet! Na flink wat calorieën te hebben verbrand zaten ze er ook weer snel aan nadat we een rolletje kebab hadden gedeeld. Oeps..

Het regent en dat is ook niet zo gek aangezien het wetseason is hier aan de oostkust van Australië. Waar zullen we vandaag eens naar toe rijden? Mission Beach ligt 550 km verderop en als het regent vinden we rijden een van de beste dingen die we kunnen doen. Dus hup de auto weer in en rijden maar! Het houdt maar niet op en het blijft maar komen. Waar komt het toch vandaan zou je zeggen? Na de lange weg kwamen we aan op onze rest area 20 km van Mission Beach vandaan. Er staat een bordje die ons waarschuwt voor krokodillen en dat we niet te dicht bij het water moeten komen. Nou, het water was overal en de tafels en bankjes van de rest area stonden al half onder water. Mm gaan we voor dit avontuur? Yes we do! Nadat we krap in de auto hadden gekookt en gegeten hadden stopten er wat locals om ons te waarschuwen dat het water waarschijnlijk te hoog zou komen en dat we onder water zouden komen te staan. Dit is niet helemaal wat we wilden en we besloten door te rijden naar de volgende rest area een half uurtje verderop. Laten we het hier maar proberen dan..

Jeetje, het weer is er nog niet veel beter op geworden. In de nacht hebben we beide niets gemerkt maar in de ochtend liet de regen niet lang op zich wachten. Een dag op het strand van Mission Beach liggen wordt hem dus ook niet. We besloten om te gaan rijden en de Tablelands te gaan doen. De Tablelands liggen wat meer landinwaarts en er zijn talloze bergen met mooie watervallen. Langs de weg staan verschillende bordjes met look out erop. Zo kwamen we uit bij de little crystal creek wat een mooie rivier onder een brug is. De andere look outs werden helaas niets vanwege het slechte weer maar we laten ons natuurlijk niet tegen houden. We slaan af bij de MISTY MOUNTAIN LOOK OUT en daar rijden we dan, serieus door de droomvlucht van de efteling. De route bracht ons alleen niet naar een look out. Het was meer een scenic drive en na een tijd besloten we om maar om te draaien voor het geval dat we zouden verdwalen. Al snel komen we bij "The Waterfall Circuit" uit. Dit is een 15 km lange weg die je naar drie grote en mooie watervallen brengt. Een daarvan is de Millaa Millaa falls waar ooit een reclame van Herbal Essenes is opgenomen. The hairflip, ja deze moeten we natuurlijk even na doen en al snel lagen we als enige mensen in het water waar de enorme waterval aan zijn einde komt. Door de regen worden de watervallen nog groter en spectaculairder dus ach de regen is ook nog ergens goed voor. Na een korte wandeling op Mount Hypipamee hadden we onze dag weer goed benut en het werd weer tijd om door te rijden naar een rest area.

Lies, volgens mij is het weer blauw! We staan aan begin van een mooie dag. Na een ontbijtje en geen idee wat de dag ons zou brengen vervolgden we onze weg omhoog. Na weer een scenic drive kwamen we aan in Mossman en Mossman Gorge staat aangegeven. He, deze naam.. Dit heb ik gelezen in mijn lonely planet zegt Lies en al snel staan we op de parkeerplaats. Waar zijn we en wat is dit? Het is het begin van het Daintree National Park en zoals Mossman Gorge zou er geen andere plek op de wereld zijn. Nou laten we maar eens gaan kijken dan! Na een korte rit in de shuttle bus komen we aan bij een boardwalk die ons naar The Mossman River brengt. Er staan meerdere bordjes met waarschuwingen voor sterke stromings etc. We hebben nog geen ochtendduik gedaan en het begin is veilig dus plons daar gaan we! Zo dat was lekker en wat is het hier toch ook weer mooi zeg! De rust werd snel verstoord door wat noodkreten: HELP, HELPPPPPP!!!!!!!! Wat is hier aan de hand? Is dit een grap? Maar nee het blijft doorgaan HELP! HELP, PLEASE SOMEONE HELPP!!!! Verschillende (stomme) jongeren waren een stukje de rivier op gezwommen waar een kleine waterval met een gigantische stroming was. Ja daar gaat ze, weer kopje onder, lucht happen en weer kopje onder. Omg, ik voel me slap van binnen en machteloos. Het was een groep die met een tour was en de tourguides sprongen snel het water in. Ze was gered en iedereen was weer veilig maar jeetje.. Dat is best eng om bij te staan.. Maar hou lullig het ook is, het zou wel haar eigen schuld zijn geweest. Het staat goed aangegeven en niemand zwemt daar omdat het gewoon gevaarlijk is en dat hebben ze geweten. We zijn in het regenwoud en er loopt een mooie track van 1,2 km waarbij we zoveel gekke bomen hebben gezien. Hoe is het toch allemaal mogelijk? Het is echt een totaal andere wereld. Na een goed opgevulde ochtend rijden we door naar de Daintree River. He, hier staat dat bedrijfje die die krokodillen cruises doen. Daar varen we dan op een bootje tussen de mangroves op de Daintree River op zoek naar krokodillen. We hebben twee grote mogen spotten en een kleintje. Er zat niet veel actie in en ze lagen maar een beetje te chillen. Wel cool dat we ze gewoon in het wild hebben gezien! We rijden door naar Daintree Village waar we een nachtje met een mooi uitzicht op de bergen tussen (alle insecten) mogen verblijven. We proberen een film te kijken alleen hij werkt niet goed. Het is 8 uur en we zijn helemaal gebroken. Weltrusten Lies, Weltrusten Deb!

Jeah vandaag gaan we het regenwoud in en op naar avontuur. We staan op de ferry met onze Boomer om naar de zogenaamde "verkeerde kant" te gaan. We komen aan bij onze eerste look out en ja hoor, tuurlijk is deze ook mooi. Er staan wat mensen naar de lucht te kijken of waar kijken ze eigenlijk naar? Ze kijken naar een Golden Orb wat een gigantisch grote spin is. Het lijfje is ongeveer net zo groot als een neus en met zijn poten haalt hij de oppervlakte van mij gezicht zeker. Oh iewl.. Ja daar zijn we dan in de wildernis. Lies en Deb de helden.. Je kunt zeggen wat je wilt maar we doen het wel! Even later staan we op Cow Bay wat een super mooi strandje is en waar we de enige zijn. Wat een paradijs toch weer en kijk daar! Een schommel en een swing. Als een blij kind hing ik daar aan een touw op een plank onder een palmboom op een verlaten strand. Wat lekker! Je kan hier niet in de zee zwemmen vanwege de giftige kwallen die je binnen 2 minuten kunnen doden. Dit geldt trouwens al na Agnes Water tot het hoge noorden. We kunnen nu ook niet in de rivieren zwemmen ivm de krokodillen maar oef wat hebben we het weer warm! Na een lekker ijsje zagen we op de kaart een swimming hole die veilig zou moeten zijn en na een goede plons vervolgden we onze weg. Na een wandeling door deze groene mooie puinhoop van een regenwoud kwamen we aan bij de laatste stop die mogelijk is met een normale auto. Cape Tribulation Beach where the rainforest meets te reef. Dit is de enige plek op de wereld waar een regenwoud het rif aanraakt. Met onze stoelen op het strand en een lekkere lunch en een biertje zaten we mooi weg te kijken. He Lies, life is good!

We slapen op een camping met zwembad 2 minuten van het strand vandaan. Wat is een zwembad toch eigenlijk ook fijn he. Je hoeft je geen zorgen te maken waar je naar toe zwemt, waar je je voeten neerzet en ook even geen zout water. We leerden twee grappige jongens waar we in de avond wat drankjes mee hadden gedaan. Ze zijn nog maar net in Australië en nog aan niks gewend. Een was zowat overal bang voor en de kreten die hij eruit gooiden.. Wat hebben we gelachen! We besloten om vroeg op te staan voor de zonsopgang. Het was alleen goed bewolkt maar en kwamen nog steeds mooie kleuren doorheen die over de koraal zee heen schitterden. We gingen nog even terug naar bed te gaan maar de zon maakten het een beetje moeilijk. Na een relaxte ochtend gingen we weer voor een duik in het swimming hole en daarna hebben we een krokodillenburger gegeten en hij smaakt goed! Na nog een wandeling tussen de mangrove te hebben gelopen en te veel grote spinnen en andere gekke dieren te hebben gezien stonden we weer op de ferry terug en op naar een rest area. Het is pikken donker en nog steeds bizar heet. Buiten willen we niet meer zitten ivm de insecten dus we kruipen onze Boomer maar weer in met een filmpje. Australia, wat een mooie film en de outback, (waar de hele film zich bijna afspeelden) wat kijk ik daar naar uit!

We worden gewekt en het lijkt wel door een hele groep apen maar nee het is de 'kookaburra vogel'. Je moet voor de grap eens hun geluid opzoeken. Het was iets te vroeg maar door hun geluid kun je echt niet heen slapen dus laten we de dag dan maar beginnen. Onze laatste hele dag met Boomer gaat nu in. We rijden naar Port Douglas waar we een hele dag voor uit hebben gerekt. We komen aan en rijden naar de look out, de marina, door de winkelstraat en het strand en dat was het. Mm, even naar het informatie centrum dan. Okay ladies, dit kun je doen, dat kun je doen, uhm dit kan ook nog. Oh dat hebben we allemaal al gedaan.. Verder is hier niet zoveel te doen zegt de mevrouw en al snel zitten we weer in de auto. We rijden over de Great Tropical Drive wat een mooie route door de bergen en langs het strand is. Er staat een P en het stuurt gaat om, Ellis Beach, de stoelen worden uitgeklapt en daar zitten we weer onder een palmboom zonder andere mensen op het strand te lunchen. Diepe zucht, wat een leven hebben we toch! Prachtig!

We rijden door naar Palm Cove waar we op een mooie camping onze laatste nacht in Boomer gaan doorbrengen. Na een duik in het zwembad van een resort te hebben genomen hebben we al onze kleren gewassen en de tas weer ingepakt. Aan alles komt een eind en zo ook aan het camper avontuur. Vandaag hebben we Boomer schoon gemaakt en ingeleverd. Wat heeft hij ons mooie plekjes laten zien die een busmaatschappij ons nooit zou hebben laten zien. Een camper geeft zoveel vrijheid en wat ben ik dankbaar dat Lies heeft gereageerd op mijn facebook bericht. Thanks Lies! De koude douches, insecten, afwassen op de wc's, te warme nachten en de te vroege ochtenden waarbij Lies me wakker maakt ga ik (misschien toch) allemaal missen. De insecten trouwens niet, de koude douches ook niet en de warme nachten.. Tja aan airco moet ik misschien wel weer even wennen.

Na zo'n ongeveer 2500 km gemaakt te hebben zijn we nu in onze laatste stop Cairns! Ik ben nu nog 4 dagen samen met Lies en we hebben nog wat leuke activiteiten op het programma staan. Wat ik hierna ga doen is echt een raadsel.. Jullie horen later meer!

1. Antoinette:
    Goede morgen Debbie,
    Het is hier nu 7.25 in de ochtend en heb net je leuke en avontuurlijke reisverslag gelezen, en denk wow Debbie het lijkt wel of ik een film aan het volgen ben, van ontdek de leukste plekken van Australië, en de gevaarlijkste, maar gelukkig ben jij een verstandige meid die haar hersens gebruikt en niet onnodige risico,s neemt, mijn god wat ben ik trots op jou, en ben maar blij lieve schat dat je op dit moment niet in Europa bent met die aanslagen op Zaventem het vliegveld en 2 treinstations in Brussel, ik zeg je heel eerlijk het liefste zou ik iedereen die me lief is zeggen allemaal spullen pakken en wegwezen hier voor dat het te laat is en die mafkezen ons mooie Nederland gaan bombarderen, maar jij bent gelukkig veilig daar lieverd, geniet maar van jou geweldige mooie wereldreis jij knappe , lieve avontuurlijke altijd goedlachse,geweldige Debbie.
    dikke xxx Netje
  2. Jacq:
    Hey avonturierster x,
    Wat neem je ons toch weer lekker mee in je tripverhalen. Het blijft echt super leuk om dat zo met je mee te beleven!! Mooi dat je ook nu de ervaring hebt van het onafhankelijk reizen met Boomer ;-). Gaaf hè!
    En leuk dat je Lies zo ontmoet hebt en dit samen kon doen. Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Kus en liefs Jacq
  3. Mama:
    23 maart 2016
    och meiske toch, wat maak je toch vele ongelofelijke mooie, leuke en spannende avonturen mee! En ja idd je neemt ons allemaal mee in het schrijven van je avonturen, ben ook blij dat je dit boomer avontuur met zijn tweetjes hebt kunnen doen! Wat een ongelofelijke vieze grote enge spinnen zeg......oh word er al akelig van als ik het lees.....zijn ze trouwens giftig ofzo? Heb trouwens het geluid van die rare vogels opgezocht...... Bedank Lies ook maar van onze kant. Dit nemen ze jullie nooit meer af.......
    Heel veel liefs en een dikke kus van je moedertje en Gert.
    Life is good!
  4. Mama:
    23 maart 2016
    Wat een mooie en stoere foto's allemaal, geweldig!!!xxxxxxxxxx