Hard werken wordt beloond: Housewarming it is! =)

8 mei 2016 - Dowerin, Australië

Brr wat is het koud! De kachel gaat op zijn warmst in de auto en al snel gaat het weer. We zijn onderweg naar het werk wanneer de zon zijn eerste kleuren boven het platteland laat zien. Wat een plaatje zeg en kijk daar dan! Er hoppen weer 8 kangoeroes over de weg! Ik ben helemaal enthousiast en mijn dag kan niet meer stuk (dacht ik).. We zijn alweer even aan het werk totdat de machine uitvalt. We halen wat oude hekken uit elkaar die niet goed zijn en ja hoor voor wie zijn die takken? Debbie! Maakt niet uit maar wat ik niet zo leuk vind is dat er duizenden wormen inkruipen en uitkomen. Oh jakkie! Aan al die insecten had ik nog niet gedacht toen ik hier begon. Er zit weer een dag op en ik ga voor een warme douche en een normale handdoek. Wat een feest is dit! En als klap op de vuurpijl trek ik meteen mijn lekkere warme badjas aan! Oké ik heb nog meer goed nieuws. Onze bazen hebben een huis voor ons gekocht dus we mogen dit oude muffe hotel snel achter ons laten! What a day :)

Het is half 4 en ik kan niet meer slapen. Al snel kom ik met het besef dat ik heb gedroomd over takken. Tja, hoe kan dat nou? Eindelijk is het dan 05.45 en wat is het weer koud. De kangoeroes laten zichzelf daar niet door tegenhouden en mijn ochtend wordt al wat leuker. We zijn druk aan het werk totdat de machine weer iets mankeert. Ga jij maar even de keuken schoonmaken Deb! Ik hoor iemand iets zeggen over muizen en ik denk muizen gif door de hele keuken te zien liggen. Laat ik dat maar even opruimen. Lijkt alleen niet echt op muizen gif? Volgens mij is het poep en ja dat was het.. Jak! De machine doet het weer en ik mag terug naar mijn nieuwe duizenden vrienden. Pfoe het werk zit er weer op en we gaan een kijkje nemen in ons toekomstige huisje. Het ziet er goed uit en het is groot! Er zijn 4 ruime kamers, 2 badkamers, ruime keuken, woonkamer, speelkamer, twee overige kamers en een grote tuin. Hier kunnen we wel wat leuks van maken!

Oef net op het nippertje! Wat is er? Zag je dat niet? We reden bijna een kangoeroe aan. Hé verdorie heb ik dat weer gemist.. We zijn op het werk en iedereen verteld hoe je het moet doen maar ook iedereen verteld het anders. Ik word gek!! En je mag lachen maar het is echt moeilijker dan je denkt! Laat het maar snel half vier worden zodat ik voor de laatste keer terug naar dat spook hotel mag. Douche, eten en ja iedereen duikt zijn kamer weer in. Ik begin wat te zappen op de tv en kom een documentaire over Antarctica tegen. Super interessant en wat een coole plek is dat!

Laat ik vandaag maar wat meer lagen kleren aantrekken want het schiet niet echt op. Het is een prima dag en het gaat goed totdat er een gigantische dikke harige spin uit een bos takken komt gelopen. Ahhh!! Kim en ik staan te stuiteren in de fabriek en wachtend totdat iemand voor held wil spelen. We blijven toch meiden! We zijn onderweg naar huis en ja deze keer kan ik ‘huis’ zeggen. Eerst even de kamers verdelen en dan kan het overhuizen beginnen. Ik ben blij met mijn kamer en richt hem meteen in. Een tweepersoonsbed en een fijn eigen plekje. Een kamer voor jezelf spreekt voorzich maar ik vind het behoorlijk bijzonder nu. Mijn matras ligt op de grond en de bazen willen nog een bed kopen. Nou laat dan maar zitten want ik voel me met een tweepersoonsmatras al gezegend. Wie kan er nou weer zeggen dat ze een huis heeft tijdens het reizen in Australië? Wij en wat voelt het goed!

Het is 5 uur en tijd om op te staan. Wauw het is serieus 5 maanden geleden (sinds ik hier dus zit) dat ik zo lekker heb geslapen. De sterren staan nog te schitteren aan de hemel en het begint langzaam aan licht te worden wanneer we op het werk aankomen. Ik zie iedere dag wel een ander soort spin voorbij komen. Van dodelijke naar dikke harige in alle soorten en maten. ‘Hé, kom eens kijken!’ roept Kim. Er is zojuist een slangetje uit Kim haar bos takken gekropen. Ja, ik ben echt in Australië. Het zit er weer op en we mogen naar huis. Dat is raar om te zeggen dat we echt naar ons huisje gaan. Even de boel schoonmaken en dat was het dan. Pff het is vrijdagavond en ik zit alleen aan de keukentafel. Iedereen is weer even zijn ding aan het doen en ik weet het allemaal even niet meer. Ik zet wat trieste muziek op om even lekker in mijn bui te hangen. Geen vriendinnen die ik even kan bellen om langs te gaan of iets leuks mee te gaan doen. Ah gelukkig komen mijn maatjes weer snel tevoorschijn en mijn lach is ook weer terug. Ik vind het heerlijk om mensen om mij heen te hebben. Mike zit buiten en wijst naar de grond ‘wow deb moet je eens komen kijken hier zit echt een groot beest!’ Ik vertrouw het niet helemaal en loop voorzichtig naar buiten. PATS! Daar ligt ineens een jongen languit in de tuin te kijken. Ze wilden ons laten schrikken maar hij struikelde over een takje. Wat een held en oh ook leuk om jou te ontmoeten. Er komen nog wat meer bekenden en collega's langs en het eerste kampvuurtje in de tuin gaat aan. We zitten met wat corona’s om het vuur heen en ik kijk naar de bomen in de tuin. We hebben gewoon een limoenboom dus wie wil er eentje bij? Proost!

Yes het is weer weekend en ik kan dus iets langer op bed blijven liggen. Er moet toch een keer boodschappen worden gedaan en aangezien we daar een heel dagdeel mee kwijt zijn gaan we maar actie ondernemen. We hebben een barbecue voor onze bazen georganiseerd als bedankje dat we nu een eigen plek hebben. Even voorbereiden en daar zijn ze al. We zitten gezellig met zijn alle aan tafel te eten en te kletsen voordat ons housewarming feestje gaat beginnen. Maar ja, wie nodig je in hemelsnaam uit? Het is 10 uur en er is nog niemand. Ik ben kapot en zit in twijfel om naar bed te gaan. Wat een knalfeest zeg.. Klop klop! Mensen? Gelukkig daar zijn ze! Wat collega's hebben hun vrienden meegenomen en ik word er blij van. Het vuurtje in de tuin gaat weer aan en de nodige drankjes worden erbij gepakt. We zitten met 14 man in de tuin en ons kampvuur laat ons een beetje in de steek. Het is nog steeds een gezellige avond en bij een van de jongens is er een groot kampvuur bij het huis. Wie gaat er mee? I’m in en samen met Henk en nog wat locals gaan we erop af. Kijk aan, dit is het echte werk. Het is inderdaad een groot kampvuur en heet dat het eromheen is dat ik er kippenvel van krijg. Het huis staat achter ons en verder is het pikkedonker en alleen maar platteland. Om het kampvuur staan 6 ute’s (4x4, grote auto waar je of in kan slapen of in de laadklep). Ik luister naar het geknetter van het vuur, voel de warmte en kijk naar de melkweg en vele andere mooie sterren. Ik ben nu 5 maanden in Australië maar sinds ik hier ben begonnen met werken voelt het pas echt als Australië. De rest is zo toeristisch en nu zit ik gewoon ergens in de middle of nowhere tussen de locals mijn leven te vieren. Maar goed om even niet af te dwalen.. De eerste mensen klimmen in hun laadbak en gaan de swag (waterdichte slaapzak met een dun matrasje daarin) in. De rest volgt niet veel later. Het vuur wordt nu omringd door slapende mensen in hun auto en op de grond. Het is 5 uur in de ochtend en ik vind het mooi geweest. Henk is ondertussen ook in slaap gevallen. Kom op Henkie onze luxe bedden staan op ons te wachten!

Het is moederdag en dit is de eerste keer dat ik geen ontbijtje voor mijn lieve mams op bed kan maken. Dan maar een kaartje met een lekker pakketje erbij verzenden. Hé, er loopt ineens een kat door ons huis? Die is overgebleven na de housewarming en we hebben een nieuw huisdier! De zon schijnt en het is mooie dag om niet veel te doen. Een ding wat ik wel ga doen is mijn nagels van mijn vingers kort maken maar dan ook echt kort. Wat voelt dit gek.. Ik heb al jaren sterke en mooie nagels al zeg ik het zelf maar met dit werk gaan ze er anders toch aan op de een of andere manier. Ik vind het niet erg maar wennen is het zeker. Mijn blauwe plekken en schrammen zijn weer een beetje bij getrokken en mijn vingers doen net geen pijn meer en dat betekent dat ik klaar ben voor een nieuwe week!

1. Mama:
    19 mei 2016
    Wat ontzettend fijn voor je en voor je collega's. Dat jullie nu in een normaal huis kunnen zijn na een dag hard zwoegen voor je geld. Lekker chillen in je roze badjas haha! Ja meid, thats real live, hard werken voor je centjes.
    Maar je doet het hartstikke goed meiske, en ik vind het ook zo hartstikke knap van jou, tussen al die duizenden "vriendjes" van je............bahbah......Maar ja, laat je niet gek maken, anders kom je maar lekker naar huis ;)
    En uh......Antartica word toch zeker niet de volgende reisbestemming toch?????.....
    En tot slot moppie wil ik jou nog bedanken voor je ontzettende leuke lieve verrassing voor Moederdag, was ik écht door ontroerd,zo lief! Dank je wel lieverd xxx