Van werk naar werkeloos

17 april 2016 - Perth, Australië

Goedemorgen! Vandaag mag ik weer lekker een hele dag staan bibberen in een shopping center. Ik sta samen met Ruth in Rockingham wat een uurtje onder Perth ligt. We staan beide met onze grootste lach en het gaat goed alleen niemand heeft genoeg geld mee.. Mm wil ik hier nog wel mee doorgaan? Een persoon en een sale kan je hele dag veranderen maar heb ik daar het geduld voor? Na 8 uur ons best te hebben gedaan zaten we zonder sales terug in de auto. Laten we even onze frustratie eruit gooien en een uur lang Beyonce mee schreeuwen. Wat een heerlijk idee en gevoel was dat! De zon ging langzaamaan onder en de lucht veranderden in een prachtige licht show. Wauw..

Ik heb een dag vrij gevraagd. Je kan beter een dag vrij zijn en de tijd voor jezelf nemen dan de hele dag je best doen en weinig of niks verkopen wat je dan uiteindelijk nog geld kost. Vandaag mag ik lui zijn en blijf daarom ook op bed liggen totdat ik er klaar mee ben. Begin van de middag was ik er wel klaar mee en het wordt tijd om wat wasjes te draaien en wat gezonds te halen voor het avondeten. Tijdens werk kun je moeilijk gezond eten dus nu maar extra! Een collega woont bij zijn neven en er is nog een plekje vrij. We klikken goed en we besluiten dat ik bij hun in kom trekken. Dat betekent dat ik nu naar een mooi huis ga, met een normale keuken, badkamer, wc, tuintje en een privé kamer. Een plek die je niet deelt met tig anderen. Het voelt als thuis. Lekker je eigen plekje!

Hoe erg het ook klinkt maar dat dagje vrij heeft me goed gedaan. Ik ben weer helemaal positief en klaar voor een nieuwe dag. Al snel sta ik weer samen met Ruth in een centrum en ik heb de grootste lol met mezelf om mensen te proberen te laten stoppen. Soms werkt het maar meestal lopen ze door. Het gaat goed en al snel verkoop ik een pakket. Hoppa, alles wat ik vanaf nu verkoop is verdienen. Even later komt er nog een pakketje bij en ik voel me prima. Vandaag is een goede dag maar zo is het niet altijd. Ik moet echt gaan sparen en ben meer op zoek naar een vast inkomen. Ik weet dat ik dit wel kan maar het vergt veel tijd en energie en eerlijk gezegd staat mijn motivatie daar nu niet naar. Ik ben in Australië en wil graag wat leuks doen. Waarom zou ik dit iedere dag tegen mijn zin in gaan doen? Ik heb alle vrijheid om te doen wat ik wil dus ik denk even goed na. Ondertussen krijg ik een berichtje van Yvette of ik aankomend weekend mee naar Margaret River ga om naar een van de grootste surfwedstrijden te gaan kijken en vervolgens te gaan kamperen. Kijk, daar word ik enthousiast van en zonder enige twijfel zeg ik dan ook ja. Eenmaal terug op kantoor moet ik vrij zien te regelen voor dat weekend. Ik vraag het aan mijn baas en leg de situatie uit maar nee.. Het kan niet. Ik heb gisteren al vrij genomen. Maar hallo? Ik wil gaan en ik ga ook! Ik zat toch al te twijfelen dus dit komt goed uit. Na een bedankje en mooie woorden van mijn collega's zat ik in de auto met Jackson en dit maal werkeloos. Stiekem voelt het best goed hihi.

JEEJ HET PRATEN OVER WERKEN IS VOORBIJ!

Laten we uitslapen vandaag! Om 05.50 ben ik wakker maar dan ook echt klaar wakker. Dit wad niet mijn bedoeling.. We zetten een filmpje op maar we vallen helaas niet meer in slaap. Ach dan maar eruit en ontbijten. Laten we lekker een spelletje buiten in de tuin met een drankje gaan spelen. En daar zaten we dan gezellig te proosten. De moeheid slaat een beetje in en ik ga voor een nap. Vier uur later word ik wakker. Het was blijkbaar toch even nodig. Luke vraagt om te meeten en dat is alweer even geleden. We spreken af in Kings Park met wat biertjes en warme kleding. Daar zitten we dan gezellig met zijn drietjes op de prachtige skyline van Perth te kijken. De biertjes zijn op en na een boze buschauffeur waren we weer thuis. Tijd voor een filmpje en dutje! Trouwens, ik heb zoveel zin in het weekend!

Het is de laatste tijd niet zo'n pracht weer geweest waar ik wel een klein beetje van heb gebaald. Maar moeder natuur komt het al goed met me maken want vandaag is het een hele mooie dag. Even een ontbijtje erin voordat ik samen met Jackson in de auto op weg naar de botanische tuinen ben. We zijn lekker aan de wandel en wat is het toch het heet.. Ik blijf me verbazen. We zijn midden in de stad maar ook midden in het groen. Na een mooie wandeling klap ik mijn handdoekje uit bij Kings Park en genieten we van een lekker stuk vers fruit en een spelletje. Hoofdpijn begint op te komen en niet veel later zitten we in de auto terug naar huis. Oh nee.. Mijn lichaam gaat van warm naar koud en dit herhaald zich wel een paar keer. Laat me alsjeblieft niet ziek worden. Niet nu voor Margaret!! Na even fijn met mijn vriendinnetjes Felice en Laurie te hebben geskyped werd het weer tijd voor een filmpje en een dutje.

Ai ik heb niet zo goed geslapen maar dat maakt niet uit want vandaag gaan we naar Margaret River wat 300 km ten zuiden van Perth ligt. Ik ga met Mike, Yvette en Jackson. Mike heeft een grote 4wd en alles wat we nodig hebben om te kamperen. Top! Even boodschappen doen en gaan! Mike en Yvette hebben een kater dus ik kruip achter het stuur. Jeej lekker rond rijden in een grote bak met uiteindelijk drie slapende gezelschaphouders om me heen. Na 150 km was ik er wel klaar mee en mocht iemand anders rijden. Ik heb het koud terwijl ik gloei van de hitte. Oh nee.. Na 3 uur rijden komen we aan in Prevelly op het Surfers Point. Er staan hekken en allemaal verschillende tenten. Hier is de surfwedstrijd! We pakken wat biertjes, chips en een handdoek en lopen snel richting het strand. Wow, die golven zijn hoog! Er liggen wat surfers in het water maar de tenten zijn verder leeg en er is weinig te merken van een wedstrijd. Het is 16 april en de wedstrijd zou tot en met de 19e zijn. We kijken op internet en serieus.. Gisteren was de laatste dag! Ah nee hebben we 300 km voor niets gereden. Haha ach we maken er toch wel wat gezelligs van!

Laten we dan maar op zoek gaan naar een kampeerplaats voordat het donker is. We rijden rond en alles is private priority. Mm na wat kangoeroes gespot te hebben vonden we uiteindelijk een soort van geschikte plek. Er was een open stuk met door omheen bos/bomen. Van een afstand zagen we een huis maar de kans dat zij ons zouden zijn was klein. Laten we hier de nacht maar doorbrengen. Mike is even bezig op het dak en binnen no time staat de rooftoptent voor ons klaar. Topper! Mike en Yvette liggen in de auto en wij op het dak. Ik klim naar boven en doe vreselijke ontdekking op. Het matras is zeik nat en de dekens.. Dreif nat! Gatsie en nu? Even een plastic zeil over het matras heen en gelukkig ligt er nog een slaapzak in de auto. Prima oplossing! Het is 7 uur en pikkedonker wanneer we van Yvette’s kookkunsten aan het genieten zijn. Thanks! Ik begin te bibberen en kan niet meer stoppen. Het is fris en volgens mij loopt er iemand een stuk verderop. Ik vind het mooi geweest en zo kruipen we allemaal ons bedje in. Het is 8 uur en ik bibber er op los. Heel vervelend en totaal niet leuk. We proberen wat te slapen maar het is zo vroeg dat we nog helemaal niet moe zijn. Uiteindelijk lukt het toch maar ik word wakker en oh oh het regent.. Ik check de tijd en het is pas 10 uur. Omg dit gaat zo'n lange nacht worden. Ik tik Jackson aan en ook hij wordt wakker. What’s the time? 10 pm.. OMG. We lachen er maar mee en kletsen samen verder in de tent op het dak in de regen. Hopelijk is hij waterproof. Drup! De stang boven me laat een druppel recht op mijn hoofd vallen. Nog een, en nog een! Shit en nu? Ik wikkel wat wc papier om de stang heen en we beginnen te lachen. Hebben wij weer. We proberen maar weer een dutje te doen. Na een uur word ik wakker. Ik moet naar de wc maar ik ga lekker niet alleen en maak Jackson wakker. In eerste instantie wil hij niet mee maar na een grapje kreeg ik hem zover. Daar zitten we dan in de middle of nowhere in de regen een plasje te doen. Hup snel weer die ladder omhoog en onder de dekens! Dit keer bibberde ik gelukkig niet meer maar gloeide ik weer. Ik kies ervoor om het wat warmer dan te koud te hebben. We proberen weer wat te slapen maar het wc papier om de stang houd het niet meer en de dikke druppels komen naar beneden. Het begint als maar harder te regenen en de handdoek doe ik onder ons had gelegd zodat we niet direct op het zeil zouden liggen was ook zeiknat. Jakkie!! Oké die gaat weg en ik heb nog wel een andere handdoek die we onder ons kunnen leggen. Binnen no time was ook die zeik nat zoals alles in de tent was. Het was rillen en het blijft maar met bakken uit de hemel komen. Ahhh wat moet ik nu toch doen. De lol is er nu wel vanaf en ik heb het echt koud! Na weer een tijd gebibberd te hebben besloot ik mijn nacht niet langer creperend door te brengen. Het is twee uur wanneer ik met de ladder naar beneden klim en op de auto bij Yvette en Mike klop. Tja er is niet heel veel wat ze kunnen doen maar gelukkig bieden ze aan dat ik bij ze in de auto mag komen liggen. Oeh ja dit is beter!

Halleluja, deze nacht verdient een plek in mijn afschuwelijkste nachten top 3! Het is 6 uur in de ochtend wanneer ik Jackson buiten zie staan. Ik klim de auto uit maar ben te duizelig en zwak dat ik me meteen op een natte stoel vestig. Wat voel ik me beroerd.. Hij heeft sinds 2 uur niet meer geslapen en we lachen samen om dit drama. Nadat Yvette een heerlijk ananasje voor me gesneden had gingen we een plan maken voor de dag. Er zijn wel wat leuke dingen te doen. Zo rijden we naar Busselton wat een uur omhoog is en dus ongeveer op onze terug weg ligt. In Busselton ligt de langste pier van het zuidelijk halfrond met een lengte van 1,8 km. Er is een markt aan de gang en we maken een rondje. Vervolgens gaan we naar de pier. De zee is kalm, er is een restaurant waar mensen gezellig bij elkaar zitten, een grote boom waar honderden papegaaien invliegen en hun klanken aan de wereld laten horen. Het is een fijne plek. Even later rijden we door naar de volgende plek maar helaas het begint weer te regenen en we besluiten om terug naar huis te gaan. Eenmaal thuis aangekomen ga ik meteen op bed liggen. Ik voel me niet zo denderend en Jackson gaat boodschappen doen. Hij komt terug met onderandere stroopwafels (lief!) en vertelt vol enthousiasme wat hij heeft gehaald maar ik kan het niet aan en begin te kotsen. Shit ik wil niet ziek zijn.. :(

Ps. Ik ben wel eens benieuwd wie er allemaal mijn blog lezen. Als je dit hebt gelezen wil je dan een reactie plaatsen? Alleen een letter is al voldoende als je niets weet. Ik ben benieuwd! ;)

1. Soraya:
    24 april 2016
    Haha aaah wat een regen. Grappig om te lezen dat je dat daar ook hebt. Dat vertelt niemand;)
  2. Ester:
    24 april 2016
    Geweldig meid! Balen van het ziekzijn, maar wat maak jij toffe dingen mee. Geniet! Groetjes.
  3. Anky:
    24 april 2016
    Volgens mij heeft onze nacht in Eindhoven ook lang in de top 10 gestaan, maar dit? Hahaha overkomt jou weer!
  4. Shanice:
    24 april 2016
    Steeds als ik jouw verhalen lees, beeld ik het me in. Zo grappig haha! xx
  5. Carin:
    24 april 2016
    kijk iedere keer weer uit naar jouw reisverhalen. Leest zo lekker weg....
    Heel veel plezier nog Debbie! Lieve groetjes van mij en de boys
  6. Jeanette:
    24 april 2016
    Jaaaa ikke! Super leuk om lezen wat je allemaal meemaakt. Niet ziek worden en heel veel fun gewenst!!! Liefs
  7. Jacq:
    24 april 2016
    Hey Debbie, tuurlijk zetten we er even weer wat op. Het blijft leuk om je belevenissen te lezen. En gelukkig ben je weer helemaal opgeknapt want ziek zijn is niet chill. Blijf genieten en succes van de week ;-) :-) Kisses voor jou.
  8. Felice van berkel:
    24 april 2016
    Heeee babeee!! Ik lees ze natuurlijk ook altijd!! En die mooie verhaaltjes lees ik elke keer met plezier!! Hihi. Echt fijn dat je het zo leuk hebt daar! En hele mooie foto's ook! Mis je wel hoor..... Snel weer FaceTime en geniet ervan schatje!! Hopelijk wordt het snel ook weer mooi weer en word je snel weer beter☀️❤️ Bigkisssses xxxxxxx
  9. Nadia:
    24 april 2016
    Ik lees je blog ik meestal maar laat nooit iets achter, dus bij dezen hihi x
  10. Bo:
    24 april 2016
    Ik natuurlijk schatje!! Hopelijk ben je ondertussen weer beter?! Spreek je snel weeer♥️♥️♥️
  11. Mama:
    24 april 2016
    Ach moppie tuurlijk, zijn wij weer van de partij, en gelukkig ben je weer wat opgeknapt. Nog een beetje aansterken en dan op naar je nieuwe job bij de boer, beetje vastigheid is toch ook wel fijn! xxx
    Veel succes morgen xxx
  12. Dennis:
    24 april 2016
    Ik ben ook nog steeds fan van je verhalen haha als het nog is een keertje mooi weer is zou je ook is in hamelin bay kunnen kijken ook mooi strandje!
  13. Coby en de rest:
    25 april 2016
    Hoi debbie natuurlijk lezen wij jou verhaal, hoor dat je weer opgeklapt bent, en weer tijd voor een nieuwe job, veel plezier en dat je maar veel mag verdienen.gr vanuit Herpen
  14. Papa:
    25 april 2016
    Beetje laat met mijn reactie , maar gister geen tijd hiervoor gehad na een fietstocht van 130km en het kampioensfeest van Herpinia , en dat is ook mooi .
    Maar jou verhaaltjes Debbie lees ik vaak 2 x , en leef me altijd een beetje in hoe het je allemaal vergaat in Australie en met mooie foto's erbij lukt dat aardig .
    Morgen begin je aan je nieuwe job en ik zal nog niets verklappen , dat mag jij doen in weer een mooi verhaal.....houdoexxxx
  15. Astrid Brakenhoff:
    27 april 2016
    Hé Debbie! Ik lees je verhalen altijd! Super leuk om te lezen en jammer dat Iris en ik er nu niet meer in voorkomen,
  16. Prins:
    28 april 2016
    Nu ben ik ook benieuwd naar je nieuwe job !
  17. Bo:
    1 juni 2016
    Oh debs, ik geniet zo van je verhalen!!