Het werken is nu echt begonnen!

10 april 2016 - Perth, Australië

Het is 06.00 uur wanneer de wekker gaat. Wow, deze keer moet ik wel even wakker worden. Na 4 maanden gereisd te hebben is het toch wel een beetje gek om op te moeten voor werk. Al snel sta ik naast mijn bed en voordat ik het weet zit ik in de bus die me voorbij de hoge gebouwen van de stad rijdt. We laten de hoge gebouwen achter ons en rijden over de Swan River. Het is maar een busrit van 15 minuten wanneer ik bij de stop aan kom. Nog even paar minuten lopen en ik ben er stipt op tijd! Vandaag sta ik voor de eerste keer in een shopping center samen met Jonny. Ik moet mensen zien te stoppen en proberen de paintbal tickets te verkopen. Niet iedereen is daar geïnteresseerd in en het valt niet mee maar aan het eind van de dag heb ik wel twee sales in mijn pocket! The game is on!

Goodmorning! Ik ben weer mooi op tijd en voordat we echt aan het werk gaan krijgen we eerst nog een training. Vandaag ga ik zelf bedrijven langs om mensen enthousiast te maken. Ik loop het eerste bedrijf in en kom naar buiten met een sale. Jeah, zo hoort het deb! Dit is een goede start van de dag. Mijn engels gaat snel vooruit maar de dag zelf gaat wat slomer. We hebben alle bedrijven gehad hier en met nog een sale op zak rijden we terug naar het kantoor/huis. Omdat we het als team goed gedaan hebben vandaag worden we getrakteerd op pizza. Jamm! En jeej ik word eens getrakteerd. ;)

Het is weer 06.00 uur en een nieuwe dag staat op me te wachten. Ik zit in de bus en realiseer me dat ik me echt thuis voel. Ik heb Nederlandse vrienden in Perth, mijn airportmate Luke en een baantje met leuke collega's. Vandaag sta ik weer in een shopping centre en ik kom er al snel achter dat het twee sales kost om daar te mogen staan. Oei nu komt er druk bij kijken.. Dit baantje is ook alleen op commissie gebaseerd dus als ik niks schrijf vandaag dan is het -110 dollar. Slik! Mensen hebben geen zin om te stoppen vandaag en na 8 uur, net voordat we gingen pakken, maakten ik mijn eerste sale. Pfjieuw nu is het maar -55 dollar.. We komen terug bij het kantoor en er staat een training op ons te wachten. De school vakanties komen eraan en er zijn dus meer mensen in de shopping centres. Het is 10 uur wanneer ik helemaal gesloopt aan kom bij mijn hostel. Trusten!

Vandaag mag ik weer bedrijven langs en ik ben blij. Geen extra kosten dit keer. We zijn net van start gegaan in onze eerste straat. Ik loop een bedrijf in, doe mijn praatje en close een groot pakket. Mijn hart gaat te keer! Hij koopt gewoon het een na grootste pakket wat 4 sales en 220 dollar voor mij betekent. Mijn hart bonst als een gek en ik ben veel te enthousiast! Omg zo makkelijk kan het zijn! Ik bel mijn collega wanneer ik voorbij een lunch tent kom genaamd The Dutch Butcher. No way.. Ik zie plaatjes van kroketten en bitterballen op de buitenkant. Ik moet hierheen!! Niet veel later bestel ik twee broodjes kroket. Een om aan mijn collega te geven om van het Nederlandse eten te genieten en natuurlijk een voor mezelf. Ik ben aan het wachten op mijn gods geschenk wanneer ik vraag of hier ook nog Nederlanders werken. En ja, daar komt een oude meneer aan. We beginnen Nederlands te kletsen en deze aardige man komt uit Wijchen wat 10 minuten met de auto van mijn dorp vandaan is. Zo zie je maar weer, de wereld is klein! Alsjeblieft meid, geniet er lekker van. De broodjes zijn klaar en mijn geluk kan niet meer op wanneer ik mijn tanden in dit lekkere broodje zet. Kroketten, ja daar kun je me echt voor wakker maken! Er zijn niet meer veel bedrijven waar we langs kunnen gaan en we besluiten om de dag maar te laten voor wat het is. Ik ben blij en kapot.. Het is 8 uur s’avonds wanneer ik knock-out op bed val.

Vandaag sta ik weer in een shoppingcentrum en het gaat goed. We hadden een target als team deze week en als we die zouden halen zou de baas ons mee uit eten nemen. Yes het is zo ver. We zitten in de taxi die ons bij een luxe restaurant afzet. Grand, hier gaan we gezellig eten. We zitten met zijn tienen aan tafel lekker te kletsen, drinken en te eten. Wat leuk en ook nog eens getrakteerd worden.. Na paar uur gezellig aan tafel te hebben gezeten ging ik met mijn collega Jackson naar Northbridge waar we een avond op stap zouden gaan met Luke mijn airportmate en Yvette en Mike mijn Nederlandse friends. We komen aan in de bar en ik heb zin in een jagerbomb. Ik bestel er twee, geef een briefje van 50 dollar en krijg een briefje van 10 dollar en wat muntjes terug.. Wow wat is dat? Jep 1 jagerbomb is echt 16 dollar. Nou dat was ook een keer en nooit meer. Na een avond lekker gedanst te hebben gingen we terug naar huis.

Yes ik ben vrij vandaag! Alleen balen dat het geen strand weer is. Samen met Jackson ga ik een pizza halen bij domino's, vervolgens een film kijken, slapen, pizza, nog een film kijken en weer slapen. Zo dat is denk ik even nodig geweest haha!

En we gaan weer aan het werk! De dag duurt mega lang en ik vind het maar koud in al die shoppingcentrums. Aan het eind van de dag helaas niks verkocht en dus voor niks de hele dag staan werken. En ook nog eens -110 dollar aan shoppingcentrum kosten. Mm maar dit vind ik niet leuk..

1. Perle:
    19 april 2016
    Deb wat ben je lekker bezig! Fijn dat je jezelf thuis voelt mop, maar wel terug komen hoor! Xxxxx
  2. Prins:
    19 april 2016
    Debster ! Goed bezig daar ben trots op je ! Ga zo door knallen!
    Ouwe kroketten snoeperd!

X prins
  3. Mama:
    Druk bezig bijtje!!
    En nu op naar de volgende Job!
    tja Nederlandse tentjes heb je overal he, zelfs in Gambia haha!
    Dikke kus schatje XXX
  4. Papa:
    Hey Debbie

Een heel verhaal over werken , dat was een tijdje geleden he.
    Je word er echt niet dommer van hoor , en inmiddels ben je alweer op zoek naar een nieuw baantje , en dat komt er zeker .
    Succes met het zoeken meid ,en ben trots op wat je allemaal doet .
    Groetjes uit Herpen en natuurlijk xxx
  5. Antoinette:
    20 april 2016
    Goed bezig stoere chicka, werken voor je centjes gaat helemaal goed komen met jou gooi jou stralende lach, en jou mooie persoonlijkheid en uitstraling in de strijd en ze liggen aan je voeten lieverd xxx